fbpx skip to Main Content

LAADIMISVÕRGUSTIK

Lae oma elektriautot meie laadimisvõrgustikus

KUIDAS LAADIDA?
Registreeri

Registreeri

Elektritranspordi laadimisvõrgustikus laadimiseks tee ennast
registreeri.elektritransport.ee lehel kasutajaks.

 

Lae

Lae

Pärast registreerimist saad hakata laadima!

Laadija juures ühenda kaabel autoga ja autoriseeri ennast viipekaardiga või lehel app.elektritransport.ee.

 

Sõida

Sõida

Pärast laadimise lõppemist palun vabasta parkimiskoht, et ka teised saaksid laadijat kasutada.

KUS LAADIDA?

Elektritransport OÜ kliendid saavad laadida autosid kõikides laadijates, mis asuvad meie veebirakenduse kaardil (sh laadijad välismaal!): https://app.elektritransport.ee/

Tartu

Koostöös Tartu linnaga oleme SmartEnCity projekti raames paigaldanud viis kiirlaadimisjaama Tartu kesklinna. Elektritranspordi laadijates on võimalik kiirelt laadida nii Euroopa (CCS) kui ka Jaapani (CHAdeMO) autosid.

Kiirlaadijad asuvad:

  1. Poe tn
  2. Uueturu parkla
  3. Soola 3a – bussijaama kõrval
  4. Turu 10 (2 laadijat)

 

Tartu_SmartEnCity

 

 

Tallinn

 

Lisaks Tartu kiirlaadijatele on võimalik laadida enda autot ka T1 Mall of Tallinn meelelahutuskeskuses. T1 Keskuses on kokku 15 pool-kiiret laadimisjaama.

Igal parimiskorrusel on 2 laadimisjaama ning keldrikorruse parklas on 3 laadijat.

Laadijate kasutamiseks on vajalik korralik laadimiskaabel!

Keskus asub: Peterburi tee 2, Tallinn

 

T1_Mall (2)
MIS MAKSAB?

Laadimise hind Tartu kiirlaadijates (5 SmartEnCity projekti laadijat)

0 €/kWh

sisaldab käibemaksu.

Laadimise hind T1 Mall of Tallinn meelelahutuskeskuses

0 €/kWh

sisaldab käibemaksu.

KORDUMA KIPPUVAD KÜSIMUSED

T1 Mall of Tallinn: laadijate tõrked

T1 Mall of Tallinn laadimisjaamadega on olnud kasutajatel palju raskusi. Mitmed probleemid on saanud lahendatud järgnevate lihtsate võtetega:

  1. Veendu, et auto “süüde” on välja lülitatud – see tähendab, et auto peab täielikult olema välja lülitatud.
  2. Ühenda kaabel kõigepealt auto poolt ja siis laadija poolt.
  3. Laadijasse kaabli ühendmisel hoia kaablit mõni sekund, et see omaenese raskuse all “ära ei vajuks”.
  4. Kui muu ei aita, võta ühendust klienditoega telefonil 58 200 114.

 

Kuidas saan Elektritransport OÜ kliendina kasutada laadimisteenust välismaal?

Meie kliendina on võimalik kasutada laadimisteenust kõikides laadijates, mis on näha meie veebirakenduse kaardil: https://app.elektritransport.ee/

Teenuse eest tasumine toimub sama moodi nagu Eestiski.

Kuidas toimub teenuse eest tasumine?

Pakume kahte tasumise võimalust:

  1. (Eraklientidele) pangakaardiga ettemaksu süsteem
  2. (Ettevõtetele) arvega tasumine

Ettemaksu süsteem

Elektritransport OÜ makseteenuse pakkujale antakse registreerimise ajal õigus pangakaardilt võtta raha. Esialgu võetakse 10€, mis lisatakse ettemaksu kontole – see on vajalik ka isiku tuvastamiseks.

Laadimisteenuse tarbides hakkab ettemaksu konto saldo langema ning kui see langeb alla 5€, siis võetakse teie pangakaardilt 5€ ettemaksu kontole juurde.

Arvega tasumine

Ettevõtetele pakume võimalust tasuda kuu lõpus arvega (PDF või E-arve kujul).

Kuidas on korraldatud parkimine Tartu Linna (SmartEnCity projekti kiirlaadijate) ees?

Laadijate ees on liiklusmärk, mis lubab elektrisõidukil laadida parkimiskellaga 45 minutit.

Parkimisprobleemide korral palume ühendust võtta menetlusteenistusega telefonil 736 1348 või e-posti aadressil vtm@raad.tartu.ee. Rohkem infot: https://www.tartu.ee/et/parkimine-tartus#parkimistrahvid

Mida teha kui auto ei hakka laadima?

  1. Veendu, et auto “süüde” on välja lülitatud – see tähendab, et auto peab täielikult olema välja lülitatud.
  2. Proovi protsessi uuesti alustada (ühenda kaabel lahti nii laadijast kui ka autost ning autoriseeri uuesti)
  3. Kui muu ei aita, siis võta ühendust klienditoega telefonil 58 200 114.

Spetsiifilised probleemid: 24kWh Nissan Leaf (ehk kuni 2015a mudelid)

Väga paljud 24kWh akupakiga Nissan Leafid ehk enne 2016 aastat toodetud mudelid kipuvad tõrkuma laadimise alustamisel.

Sellel on kaks põhjust:

  1. nn. “Niisked kontaktid”
  2. või kommunikatasiooni viga

Niiskete kontaktide korral ei saa meie kahjuks kuidai aidata, see on auto poolne probleem. Auto poolne kiirlaadimispesa tuleb ära kuivatada.

Kommunikatsiooni vea korral tuleb lihtsalt paar korda laadimist uuesti alustada. Vea täielikuks parandamiseks on vaja teha autole tarkvara uuendus Nissani esinduses.

 

Millest oleneb laadimise kiirus?

Laadimise kiirust (ehk võimsust) mõjutab mitu tegurit.

Esiteks, akude laadimiskiirus hakkab vähenema, mida enam akud täituvad. Üldjuhul saab kuni 80%-ni laadida maksimaalse kiirusega, pärast seda väheneb laadimiskiirus, et vältida akude üle kuumenemist ning seega pikendada akude eluiga.

Teiseks, laadimise kiirust mõjutab nii akude kui ka välisõhu temperatuur. Elektriauto akude optimaalne temperatuur on vahemikus 25-35 kraadi. Kui akude temperatuur on väga kõrge (üle 45 kraadi) või väga madal (alla 5 kraadi), siis on akude laadimine aeglane ning mida suurem vahe optimaalse temperatuuriga, seda aeglasemalt akud laevad.

Kolmandaks teguriks on auto, mida laetakse. Iga auto akude laadimise karakteristika on erinev ning sõltub suuresti autotootja aku tüübist, kasutatavast akukeemiast ning laadimiskontrollerist. Näiteks, 24 kWh akuga Nissan Leaf laeb täiskiirusel ainult 55%-ni, pärast seda hakkab laadimiskiirus vähenema. Samas 30 kWh akuga Leaf laeb täiskiirusel kuni 80%-ni.

Mida teha kui kaabel ei tule auto küljest lahti?

Laadimiskaabli eemaldamine auto küljest võib olla keerulisem kui arvata oskakski. Eriti CCS standardit kasutavatel autodel on probleeme laadimiskaabli lukustamisega.

Üldiselt aitab, kui võtmetel vajutada uste lukust avamise nuppu. Näiteks Jaguar I-Pace elektriautol peab vastavat nuppu vajutama 3 korda, et kaabel vabastataks auto poolt.

TINGIMUSED

Laadimisteenuse tingimustega on võimalik tutvuda siin.

TEKKIS KÜSIMUS?

Kirjuta meile kasutades allolevat vormi või helista 58 200 114 (E-R 9:30-17:30).

Nimi*

E-mail*

Telefon

Sõnumi sisu

HOIA ENNAST MEIE TEGEMISTEGA KURSIS!

Liitu Elektritranspordi uudiskirjaga:

Elektritranspordist üldiselt
Rentimisest
Investeerimisest

Back To Top